Handelsbanken.fi

handelsbanken

Handelsbanken mainostaa itseään sillä, että heiltä löytyvät tyytyväisimmät asiakkaat. Handelsbankenin ainoa tavoite on toimia kannattavasti, ja tässä Handelsbanken kokee onnistuneensa, sillä heillä on tyytyväisimpien asiakkaiden lisäksi pienimmät kulut.

Handelsbanken on perustettu vuonna 1871 ja sillä on toimintaa melkein 20 maassa. Suomessa Handelsbanken on ollut vuodesta 1985 ja nyt Handelsbankenilla on itsenäisiä konttoreita 45 ympäri maan. Handelsbankenin konttorit toimivat paikallisesti ja niillä on valta ja vastuu alueen liiketoiminnasta. Jokainen konttori on erikoistunut sekä yksityishenkilöiden että yritysten raha-asioiden hoitoon.

Handelsbankenin paras ominaisuus on hyvä verkkopalvelu. Verkkoasiointi.fi julkisti vuoden 2010 tammikuun lopulla tutkimuksensa verkkoasioinnin ja –palvelun tasosta. Parhaiten tutkimuksessa pärjäsi Handelsbankenin verkkosivusto. Tutkimuksessa tutkittiin verkkosivuja, yhteystietoja sekä yhteydenottopyyntölomakkeiden ja – linkkien löydettävyyttä. Kuluttajilta kysyttiin myös, miten he kokivat palvelun ja kokivatko he saavan yksilöllistä palvelua nopeasti. Kyselyn lisäksi tutkimuksessa tehtiin vielä pistokokeita eri sivustoille ja näin testattiin yhteydenottoa ja vastausnopeutta.

Handelsbanken panostaa asiakaspalveluun ja tästä syystä he kouluttavat henkilökuntaansa alituisesti ja toimii asiakkaiden toiveet huomioon ottaen. Neuvonnassa annetaan vain neuvoja, jotka ovat asiakkaan edun mukaisia. Näin Handelsbanken on saanut luotua pitkäaikaisia asiakassuhteita, joissa luottamus pankin ja asiakkaan välillä on suuri.

Handelsbankenin etu on myös siinä, että konttoreita perustetaan harkitusti ja tästä syystä konttoreita harvoin lakkautetaan. Vakaus näyttäytyy myös Handelsbankenin luottopolitiikassa. 90-luvun lamassa Handelsbanken oli ainoa pohjoismainen pankki, joka ei tarvinnut valtion tukea pankkikriisistä selviytymiseen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


+ 6 = kymmenen